you are here : bleau.info > forum
 [ Respect the forest, don't make fires ! ]
choose color themechoose your language

Dos d'Âne   6c (6b)

area : Franchard Sablons
type : wall / slopers / mantle

description : to the left of blue n°4. More or less difficult according to the climber's size.

Reactions about this boulder

Mise à jour... [fr] posted by JJ ~ 02.04.2006 12:39

Bonjour,
Quand j’ai fait le topo du site pour De Grès Six, j’ai inversé par inadvertance les cotations de Dos d’âne et de Fer à repasser en confondant peut être tout simplement les noms des deux voies alors très peu connues. Mais voilà que ces erreurs se colportent comme d’autres que j’ai commises sur d’autres ouvrages et que j’ai bien eu du mal à réparer comme par exemple pour les emplacements de Tailler en pièce et Rêve de pierre à Apremont. En résumé : Dos d’âne est 6c et Fer à repasser 6c+, cotation que j’ai donnée en rapport de Dura Lex qui me paraît un brin plus difficile. Quant à Dos d’âne, à l’ouverture le passage avait été estimé à 7a, ce qui me parut exagéré, et 6c semble encore bien payé d’après certains. Mais les rétablissements, c’est comme les dalles, c’est un point fort ou un point faible...
[OK merci JJ, c'est échangé! NDLR]

ouais [fr] posted by Pascal ~ 02.04.2006 19:22

Avec un poil d'allonge de plus que JJ, c'est 6a, 6b max

New reaction

Because you are not logged in, you have to fill in the word depicted to the left. This is a measure against automated spam messages.

about this site : welcome

Welcome to bleau.info, the one stop website about bouldering in Fontainebleau. A short name, which stands for an abundance of climbing beta. With ten thousands of pages, this is the ultimate reference site for Bleausards and Wannabees.

If you are new to this site, take a look at the intro to see what's available and how the navigation works. For the editors of this site, visit our contact page.

Interactive Font climbing map:

user : log in

You are not logged in.
You can create your own profile.
If you have one, you can log in.

If you have forgotten your password,
have it sent to you.

shop : support this site! Rock Climbing Atlas - South Eastern Europe: Slovenia, Croatia, Hungary, Romania, Bulgaria, Macedonia  Rock Climbing Atlas - Greece & The Middle East: Greece, Turkey, Syria, Lebanon, Jordan, Egypt
 [ E9 Winter collection 2007 / 2008 : the stylish clothing brand for bouldering and climbing from Italy ]  [ Triple Pads : Jo Montchaussé's original crash pads from Fontainebleau ]
 [ 7 + 8 : 1789 straight ups in Fontainebleau ]  [ Jingo Wobbly Guides ]