you are here : bleau.info > forum
 [ Respect the forest - Take back your rubbish ! ]
choose color themechoose your language

Frénésie   7c

opened by : Kevin Lopata
area : Petit Rempart
type : arete / slopers

description : arete exposed South-West just before the boulder marked "Y" (boulder with Yes Man) and to the opposite of an overhanging prow.
Access : from La Merveille, take the direction of La Reconnaissance and turn left at the GR (blue path). The boulder is 5 minutes far, on the crest.

Reactions about this boulder

Méthode ? [fr] posted by jibiji ~ 15.04.2008 14:31

Avec ma méthode de nain, je dois sauter du sol avec un plat vaseux main gauche, pour aller comprimer main droite. 7c me semble sévère de la sorte, à moins que tu utilises un départ différent du mien ? Question de taille ?
Merci

ok pour le départ [fr] posted by faussefracture@hotmail.com ~ 15.04.2008 21:03

j'ai utilisé la même méthode de départ. On peut néanmoins choisir un pied droit de départ plus ou moins haut selon ça taille. C'est vrai que le plat main droite reste bien éloigné...
Bonne grimpe

METHODE [fr] posted by oUAIP ~ 15.04.2009 11:15

Salut,
c'est vrai qu' en depart sauté je trouve que ca bisquitte un peu le bloc. Je ne suis en plus pas un albatros, donc pour ceux qui cherche une methode, voila quelques indications: depart main gauche plat, grat main droite depart pied droit, crochetage de talon pied gauce (en sensation, on voit rien), relance main gauche sur la meilleur prise du bloc, aller enfin chercher main droite en compression, bouger les pieds puis jeter. A vous de trouver vos calages. Je n' ai pas vu "jump start" sur mon topo!

New reaction

Because you are not logged in, you have to fill in the word depicted to the left. This is a measure against automated spam messages.

about this site : welcome

Welcome to bleau.info, the one stop website about bouldering in Fontainebleau. A short name, which stands for an abundance of climbing beta. With ten thousands of pages, this is the ultimate reference site for Bleausards and Wannabees.

If you are new to this site, take a look at the intro to see what's available and how the navigation works. For the editors of this site, visit our contact page.

Interactive Font climbing map:

user : log in

You are not logged in.
You can create your own profile.
If you have one, you can log in.

If you have forgotten your password,
have it sent to you.