you are here : bleau.info > forum
 [ Triple Pads ]
choose color themechoose your language

Danger at L'Auvent du Calvaire! posted by jpr ~ 03.10.2008 13:05

[ Auvent du Calvaire ] Grégoire Clouzeau and the COSIROC confirm the information given last Spring :
As I announced some time ago, the "Auvent du Calvaire" has been examined by the ONF staff. Cleaning up the top of the roof has revealed important cracks and it has become evident that the cave could collapse one day. Climbing of course is no longer possible in this roof. See the images!

La preuve en images... [fr] posted by jpr ~ 03.10.2008 13:09

Voici quelques photos complémentaires :

[ Calvaire1 ]

[ Calvaire2 ]

[ Calvaire3 ]

[ Calvaire4 ]

[ Calvaire5 ]

[ Calvaire6 ]

ABRI DEVENANT DANGEREUX [fr] posted by climbing77130 ~ 03.10.2008 17:51

Les images prouvent que l'abri de la croix devient dangereux : je ne grimperai plus sous cet abri

Panneaux ? [fr] posted by grokwik ~ 06.10.2008 12:14

J'y suis allé il y a 2 semaines et il ne me semble pas avoir vu de panneau/barrière indiquant la dangerosité... Les p'tit gars de l'ONF (ou autres bonne ême) en ont mis ou toujours pas ?
Dans la mesure où c'est un des bloc les plus accessible depuis la gare d'Avon, il me semble que ce serait pas du luxe ; à moins qu'on veuille écraser quelques touristes bien sûr ;)

Présence de panneaux [fr] posted by jpr ~ 13.10.2008 16:27

Grégoire nous signale que des panneaux doivent être posés incessamment par l'ONF et qu'il est impératif de respecter l'interdiction de grimper dans le toit du Calvaire. Merci de contrôler la présence de ces panneaux et d'avertir l'ONF directement ou via ce forum au cas où ils seraient arrachés par des irresponsables.

rubalise [fr] posted by Neirda ~ 16.10.2008 10:48

J'y suis passé deja il y a bien 2 semaines, et simplement une rubalise a l'entrée du auvent avait été placée, sans aucune exlication.
Cela explique surement pourquoi je l'ai retrouvée a terre, arachée...

Présence de panneaux [fr] posted by climbing77130 ~ 01.11.2008 19:16

Je suis allé aujourd'hui 01-11-2008 sur place , et le sentier bleu n°2 vient d'être modifié à côté de l'auvent du Calvaire . Les panneaux et la barrière prouvent le danger de l'auvent : NE GRIMPEZ PLUS SOUS CET ABRI !!!!

New reaction

Because you are not logged in, you have to fill in the word depicted to the left. This is a measure against automated spam messages.

about this site : welcome

Welcome to bleau.info, the one stop website about bouldering in Fontainebleau. A short name, which stands for an abundance of climbing beta. With ten thousands of pages, this is the ultimate reference site for Bleausards and Wannabees.

If you are new to this site, take a look at the intro to see what's available and how the navigation works. For the editors of this site, visit our contact page.

Interactive Font climbing map:

user : log in

You are not logged in.
You can create your own profile.
If you have one, you can log in.

If you have forgotten your password,
have it sent to you.

shop : support this site! Rock Climbing Atlas - South Eastern Europe: Slovenia, Croatia, Hungary, Romania, Bulgaria, Macedonia  Rock Climbing Atlas - Greece & The Middle East: Greece, Turkey, Syria, Lebanon, Jordan, Egypt
 [ E9 Winter collection 2007 / 2008 : the stylish clothing brand for bouldering and climbing from Italy ]  [ Triple Pads : Jo Montchaussé's original crash pads from Fontainebleau ]
 [ 7 + 8 : 1789 straight ups in Fontainebleau ]  [ Jingo Wobbly Guides ]