you are here : bleau.info > forum
 [ Clean up the holds before and after climbing! ]
choose color themechoose your language

Pantoum   7b

opened by : Régis Allayaud
area : Drei Zinnen
type : roof

description : left problem in a roof to the left of the path, under the crest, in the direction of the top of the hill until the kilometer marker 162, 20m left and under that one.

Reactions about this boulder

cotation de pantoum posted by nic ~ 18.12.2009 15:15

ce bloc me paraît sous côté s'il est à 7b. je pense que c'est un vrai 7b+

Non [fr] posted by Grimpeur ~ 18.12.2009 16:04

C\'est plutot un 7b, si tu le compare à d\'autre 7b+ de la foret plus representatif.
Exemple:
- Divine Décheance (isatis)

- Mr plus assis (canon)

-Satan m\'habite (oiseau)

J\'en passa et des meilleurs, de plus le 7b est une recote puisqu\'il étais 7b+ à l\'ouverture.
Pour ma part il est clair que c\'est un 7b, et pas plus, apres c\'est évidant que si tu as comme reference un bloc comme arabesque au cul de chien, tu peux etre tenter par le 7b+, mais ça c\'est un autre débat.

7b solide mais pas de plus [fr] posted by mon avis ~ 20.11.2011 23:06

Pour moi c'est un bon 7b mais ça ne vaut pas le plus. Je l'ai fait récemment et je n'ai encore jamais sorti de 7b+ pour le moment

New reaction

Because you are not logged in, you have to fill in the word depicted to the left. This is a measure against automated spam messages.

about this site : welcome

Welcome to bleau.info, the one stop website about bouldering in Fontainebleau. A short name, which stands for an abundance of climbing beta. With ten thousands of pages, this is the ultimate reference site for Bleausards and Wannabees.

If you are new to this site, take a look at the intro to see what's available and how the navigation works. For the editors of this site, visit our contact page.

Interactive Font climbing map:

user : log in

You are not logged in.
You can create your own profile.
If you have one, you can log in.

If you have forgotten your password,
have it sent to you.